2012-01-17

Januari 17 & SCHOOLSTART!! Sitter & forbereder mig for min forsta class 10:00am - Nutrition 053; "Understanding food Principles & preparation". Det later jatteintressant!, men, boken ar nastan en decimeter tjock.. Ar jag inte matexpert efter det har sa vet jag inte! :) Nar jag satt och bladdrade igenom boken imorse fick jag san matinspiration sa jag gjorde egen frukost idag istallet for att ga ner till min gratis frukostbuffe. 
   Jag skar upp 1/2 apple i bitar, öste över kanel och in i micron i 30 sek tills applerna blir helt mjuka. Blandade yoghurt (eftersom det inte har fil har) & keso, la det pa tallriken och la en nave nötter till det + liiite mer kanel eftersom det ar sa nyttigt!! :) saaaa gott! Testatesta!
   Igar testade jag förresten Kakaofil a'la USA, har langtat sa mycket efter den. Men det funkar INTE riktigt med yoghurt. & kakaonen var for ljus sa igar kopte jag en ny, Extra Dark*. Far experimentera ytterligare nagongang och hitta ett substitut for yoghurten.
   Nu hinner jag inte skriva mer for nu lar jag borja vandra till Central Campus i -20 grader celcius. Tur att jag har min Fjall Raven jacka, alla ar sa avundsjuka. haha! 


Ha en bra tisdag everyone,
puss K

1 kommentar:

  1. Men vilken spännande kurs!! Du kan ju lära mig vad du lär dig där ;)
    Det finns fil här, i literförpacking :) Den heter "buttermilk" och finns i kyldisken i affären. Lite vattnigare än svensk men ändå go'!
    Vi hörs sen! Tävlar idag men ska hem en snabbis innan och se om mitt godis har kommit!! Keep your fingers crossed ;)

    SvaraRadera