2011-08-17

varesig du tror att du kan, eller tror att du inte kan, så har du helt rätt!

.. . känner att jag inte kunde säga det bättre själv. tror jag inte på det så går det inte. tror jag på det så går det.
känner att jag måste börja leva mer i nuet,
känner att jag tänker alldeles för mycket "bara jag gör det här/blir av med det här blir allt bättre"
& jag känner att det mesta är på ordningsväg gällande c o l l e g e, USA-flytt & hockey.
känner att lugnet kommer mer och mer efter ett mail från den "internationella student coordinatorn" på universitetet som gav mig schema på hela första veckan, inkl. orientation-dagarna (rundvandring, lära känna skolan & alla system som avslutas med pizzaparty, såklart!), första dagen består av kolla in min dorm (rummet jag ska bo i), fixa ett cat-card (ett kort jag äter alla måltider med, köper nya böcker med, komma in&ut och upp&ner överallt, ja ni vet ett sånt kort..) åka till mallet och s h o p p a, bl a mobiltelefon & dator,
hjälp mig, vad ska jag ha för telefon och dator? Iphone? En Apple dator ska jag iallafall ha, men vilken? Är bra sugen på en MacBook Air!! Har googlat alldeles för länge på det idag, känner mig lite som ett äppelproffs redan =) kan inte nån bara veta precis vilken jag ska ha? och sen typ bara säga det till mig. 
Fick även packlista, så det känns skönt! men endå, var ska man börja ??
ska jag ha med mig min hockeybag med all utrustning? (får ju en brand new där borta)
vad ska jag ta med för kläder? vad har ni amerikaner för stil? (nog för att jag kör med det jag vill, men första dagen kanske man inte ska komma helt outside?!)
känns som att de är lite mer loose-fit overthere
personliga artiklar såklart.., allt smink, alla krämer,... kanske kan köpa nytt där?
& sist men inte minst tänker jag på lakrits, marabou choklad, min kokos&kakao frulle som jag ätit varje dag i två års tid, & rödvin -hur ska jag klara mig??? allt löser sig klara.

känner en våg av lättnad efter ett viktigt, först obehagligt och sedan väldigt behagligt telefonsamtal i måndagskväll & efter två-minuters-intervjun på Amerikanska Ambassaden. Det gick galant och passet anländer i brevlådan inom 10 dagar, & flyttlasset går så fort jag får det!

Idag har jag en helt oplanerad em/kväll, ovanligt va
känner att jag behöver mer sånt i min vardag
fast helt oplanerat är den inte!, jag ska bakaaaaaaaaaa! är grymt sugen på choklad så det får bli en
mörk-stark-chokladig-kladdig-moussig-söt kladdkaka till kvällen, j a g l ä n g t a r !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar