2011-05-26

Uppe med tuppen

Telefonen larmade 05.40 idag och 06.00 var jag nere vid vattnet och tog en lugn tur. Fåglarnas kvitter, solen på uppgång, vattnets brus & skön musik i lurarna - underbart!
sen, snabbt hem, in i duschen, fixa frukost, byta om, sminka och hoppa på cykeln och fara till Insjön för lite jobb. Nu ska jag slå mig ner framför dumburken och krapa lite lotter som jag fick igår, samt äta frukost, det blir som vanligt min fil med banan & kakaoblandning! smakar som efterrätt :)
När vi förresten ändå pratar i  filmmjölks-termer så kan jag tipsa om en tävling om just; fil
-> http://smartsontestpilot.se/arla-gammaldags-filmjolk/bli-testpilot/

Tänkte ge ut receptet också, så ni kan få en lika njutbar frukost jag får ;
½ banan
½ dl hallon hade jag även i idag, lyx! :)
2 msk creme fraiche (kan uteslutas, men jag tycker att det ger en jättegod smak & man håller sig mätt längre)
2 dl a-fil 3%
1-1½ dl Nötmix (krossade linfrön, mandlar, hasselnötter, paranötter,
                           solrosfrön är mina favoriter -ta era favorit nötter)
1½ msk riven kokos
1-2 msk kakao (jag tar alltid två för jag vill ha en stark chokladsmak)

Häll i några bär om så önskas i en frukostskål, Skär bananskivor och lägg i de också,
häll över filen ev. creme fraichen,
strö över nötmixen och sedan den rivna kokosen. Häll kakaon jämnt fördelat över filen

En kaffe till det och du kan inte få en bättre start på dagen ;-)

Lite om gårdagen då...
När jag kom hem stod Lars underbara smörgåstårta på bordet, yummi. Till efterrätt åt vi jordgubbar, glass & grädde. Fick även en jättefin present av Solveig & Lars :) Tack för det!

På sängen låg röda rosor och en present,
Tack så jättemycket för rosorna och det superfina halsbandet älskling.
du betyder så mycket!


/ amor vincit omnia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar