2011-05-24

vad är det för en dag, är det en vanlig dag.. .

.. . nej det är ingen vanlig dag,  för det är mammas födelsedag, Hurra Hurra Hurra! GRATTIS mamma, du är bäst!

Har precis kommit till jobbet, sitter framför datorn och väntar på att telefonen ska ringa men den är ovanligt lugn en tisdag.. Istället äter jag frulle, alltid densamme- Fil a´la cacao & kaffe, älskar frukost!
Har hunnit med en liten löptur imorse också, vidgat vyerna i Insjön lite, kommer ju så tidigt med tåget så vad ska man göra?.. En dyngblöt Klara efter den turen skulle man kunna säga iallafall.

Idag, direkt efter jobbet drar jag mig tillbaka till Gustafs för att uppvakta världens bästa mamma! Det bjuds på kräftsoppa och en förbannat god Kellog´s RiceCrisp- tårta. Ska försöka leta på receptet senare.

Tänkte bjuda på lite bilder från gårdagen, vi hade bakstuga hemma och jag bakade två ananaspajer som jag ska bjuda på jobbet imorgon. De är verkligen jättegoda, så fräsch smak helt enkelt!
Sätt ugnen på 180 grader.
Till pajdegen :
150 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Till fyllningen :
2 dl cremefreiche
ca 400g avrunnen krossad ananas
1 ägg
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker

smält smöret och blanda alla ingredienserna till pajskalet
Tryck ut degen i en pajform
Blanda alla ingredienser till fyllningen och häll den i pajskalet.
Grädda i mitten av ugnen i 35 min.
Låt kallna (inget måste men jag tycker att den är mycket godare när den fått stått och dragit till sig lite),
servera en klick glass till! & dagen är räddad :)

Ogräddada ananaspajer





Voilà !!

Ha en bra tisdag, för det har jag tänkt ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar