2012-08-08

When I exercise, I wear black. It's like a funeral for my fat.

Tiden går fort & jag hänger faktiskt med! Pusselbitar börjar hamna på plats & motivation kommer bara mer och mer.
> gjorde min första ice practice på månader i måndags tidensvichadeförbiochkänslansomjagintehaftpåårinfannsig.
> flygstol till USA är bokad! 21a augusti flyger jag över Atlanto till New jersey där världens bästa Kajsa & jag får spendera några dagar ihop innan det blir roadie till Vermont den 25e.
> Registrerade min Major (min huvudsakliga utbildning) & Minor (en utbildning med mindre poäng) igår, Äntligen klar med den biten!! Community Entreprenurship är min major och Nutrition and Food Science är min minor. .. jag vet att många undrar vad jag kommer läsa för kurser så dessa blir mina bästa vänner fyra månader framåt:
Principles of Comm Development
Principles of Macroeconomics
World Food,Pop & Develop
American Political System

nog om skola!, jag har ju ett annat liv där borta också. p-r-a-c-t-i-c-e-&-w-o-r-k-o-u-t. Letade på ett USA-tränings-program från våren som såg ut att vilja bli använd, sagt och gjort! .. & träningsverk är bara förnamnet idag.
Uppvärmning 4 min roddmaskin
> Pullups 5reps  x4set
> Inverted Row 10reps x 4set
> "big 60" 3 kg (10 side, 10 front, 10 up)
> Barbell Bulgarian Split Squat 10reps x 3set (en övning jag aldrig kommer sluta med, fastän jag tänker precis tvärtom när jag är in action)
> OverHead Squat 20kg, 10reps x 3set
> Magmaskin 60kg 15reps x 4 set
> Rygglyft 10kg 15reps x 3set
> Enbens-benböj 5 kg 6reps x 3set
.. avslutades med planka, avslappning och stretch.


1 kommentar:

  1. Roligt att läsa att du börjar hitta usa-motivationen, både vad gäller skola och träning (är det på riktigt du känner så eller är det önsketänkande?;)

    Googlade Barbell Bulgarian Split Squat för att förstå vad det var och jag instämmer precis med dig. Kraftig hat-kärlek till den övningen! Barbell, betyder det skivstång eller?

    Nästa gång vi ses och får träna ihop hoppas jag blir 18/8, då blir det funktionell styrketräning i form av att flytta mitt och mathias flyttlass från släpvagnen in i garaget. Är du på?

    Kram Maja

    SvaraRadera