2012-07-14

don´t count the days, make the days count

.. den 14 juli 2012 & jag säger väl som alla andra "var tar dagarna vägen?"
Känns lite så fakstiskt, jag kommer ihåg när jag satt foten m/ bästa vän på Kupolen den 10e maj och ville att tiden skulle stanna precis HÄR och NU! Men man kan ju tydligen inte göra så. Jag har iallafall haft lärorika, roliga & intressanta dagar sedan dess, tränat mycket - v ä r l d e n s bästa lyckopiller. känner mig som världens bästa människa efter ett hårt träningspass!, fått mersmak på livet har jag också, det finns sååååå mycket man kan göra med ett liv. resa&upptäcka tillexempel -man har sitt lilla pickochpack (dågällerdetattpackasmart) och sen kan man nästan överleva vadsomhelst & varsomhelst, det gillar jag.

senaste dagarna har jag varit litet av ett bananfreak, hur gott är inte en söt gul banan när den fått de där bruna prickarna på sig? Har gjort Banankaka m/ chokladbitar, vilket jag verkligen rekommenderar för bananerna gör kakan så mycket saftig.
Har även gjort Bananpannkaka som var högt över förväntan. tänk att bara en banan plus två ägg kan göra något så gott. ös över kanel och kokos och du har en lyxig frukost/middag/lunch/efterrätt, passar allt&alla helt enkelt!
gjorde även min favvopizza i veckan curry+nåtslagskött+banan+mercurry
gårdagens middag blev "Bombay curry", otroligt god kombo med alla dess smaker > jordnötter, currykyckling, banan & kokos
-kanske blir en bananlös vecka nästa vecka? blir en utmaning ...

träningen då -älskar som sagt att träna effektivt & helst på mornarna. Har kört mycket back och trapp intervaller, och mycket effektiva sådanna också. på knappt 30 min kan man få ett rejält mjölksyre-pass om man har tillgång till en ganska brant uppförsbacke eller trappa. älskarkänslanattbarataiochskitaialltochallaandra

om vi snackar framtid så står Vinkväll med f&c&e som etta, alltså ikväll.
Stockholmstripp fredag-måndag -l o v e l y
Tar sedan flyget direkt från huvudstaden till Östersund gottalovethatcity för att umgås med familyn, morfar, farmor & kanske lite kusiner <3 kanske blir lite Storsjöyra också?!
jobb till vecka 33
.. sen hoppas jag på en till liten trip/resa innan jag drar över atlanto



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar