2012-03-14

don't be afraid to change. you may lose something good but you may gain something better

What a shitty day ..
Men den är över nu vilket jag är mycket glad över!
Dagen i korthet kan jag berätta för er och den började med att jag fick reda på att jag inte ligger så bra till i skolan, (woops) borde antagligen plugga nu men jag orkar verkligen inte. Mycket roligare att köpa iPad accessories på amazon och läsa bloggar och svenska nyheter...
Har verkligen flängt överallt idag, var till universitetets finacial Office för att få mitt security number för att få tillbaka mina tax pengar, men inte kunde de hitta något, eftersom jag inte har något.. De ringde från banken och sa att de hade spärrat mitt kort (my guess; för mycket shopping i NYC, höhö) de kunde inte öppna det igen för jag kunde inte identifiera mig. Satt med en läxa i 2h i min data class; diagram&excel, fast krångligare.. Jag säger det igen, Det är helt enkelt inte min grej. Nej, dagen var verkligen emot mig idag på alla sätt och vis.-även när de gäller det små sakerna i livet.
Sist men inte minst har jag såndär träningsverk i rumpa & lår så man bara vill ligga eller sitta i en position resten av livet för att det gör så h*lvetes ont att röra på sig. & det kommer inte vara bättre imorgon bara för att vi hade 1 timmes upperbody 6am tis morning. Kill Me!
+ det har regnat heeeeeela dagen
+ att jag är riktigt homesick. Jag drömmer om Sverige och sommaren varje natt. Vilket gör mig på väldigt bra humör men det blir lite småjobbigt när man inser var man egentligen är...

Nu ska jag nog göra lite nytta, dvs äta min Pecan pie, en ny favorit! Som också får en på så mycket bättre humör :)
Ciao!

2 kommentarer:

  1. Låter som att storasyster majaöverallt skulle behöva kommer över nu direkt och styra upp saker och ting.. men eftersom jag inte är någon curlingsyster så lämnar jag dig i stället åt ditt öde och hoppas att du har fått studierna i styr, kontokortet upplåst och fixat fram solen lagom tills jag kommer om tre veckor. Keep it up, you can do it! /M

    SvaraRadera
  2. sv: det låter gott, tack för tipset :)
    jag brukar variera min frukost för att då blir den liksom mer "spännande". Man längtar liksom ;)

    SvaraRadera