2011-12-13

Funderar pa att skriva ett riktigt laaaangt blogg-inlagg just nu, - for …
jag har all tid i varlden for jag ar klar med ALLA EXAMS & MIN FORSTA SEMESTER I STATERNA :D yihao. 
   Maste saga att matte ar inte min starkaste sida, men inte heller min svagaste. Den har varit hemsk, ja! Men det mesta beror ju pa att jag aldrig sett den typ av matten forut, & att lara sig ett helt nytt "mattesprak" pa ett annat sprak ar inte latt! Sa ar det ju med allt, nar man aldrig gjort/sett/hort nagonting forut sa ar det klart att det ar svart forsta gangen. Efter hjalp av x antal math-tutors sa fattade jag ju faktiskt allting galant. Svarade pa alla fragorna pa provet igar, sa nog fattar jag matte!, efter manga om och men :) & Idag kan jag ocksa saga att matteprovet var den enklaste exam jag hade!

Hade min forsta exam 07.30 imorse, den tog ungefar 30 min sen hade jag en hel dag framfor mig & jag bestamde att jag inte skulle ha nagra krav & inga masten pa hela dagen + de resterande dagarna tills jag flyger hemat :)
   Efter testet gick jag och at frulle, yummi! Frullen bestod av ett helt nytt upplagg idag. At en lok&herb-bagel med SKIVAD ost (som jag fragade efter for att jag verkligen ville ha en svensk frukost, hehe) Skivad ost fick jag + tva salami skivor som jag at med skivad tomat och gurka! Laste aven tidningen for forsta gangen till frullen har, vilket reducerade till annu mera svenskt. Drack Eggnog (amerikansk jul-dryck, ser ut som mjolk och ar gjord pa mjolk, agg & socker), inte sa dar jattegott och inte sadar jatte svenskt, men ni som kanner mig vet ju att jag alskar att testa nytt, spec i matvag :)
   Efter frukosten la jag mig i sangen och napade i 3 (!) korta timmar. Vaknade flera ganger och varje gang jag vaknade somnade jag om for jag hade verkligen ingenting att ga upp till. Skon kansla!
   Efter min nap kilade jag ivag till gymmet har. Jag var dar forsta ganger igar (natt) och korde lite styrka i 30 min. Att jag aldrig varit dar forut, helt gratis och de finns klattervagg, stoooort gym och tva stycken trackbanor. Korde lite intervaller pa trackbanan idag, 10 st 45x10 intervaller & ett set tabata intervaller. Sen sa kroppen/halsen/och det som fanns inne i halsen stop. Ar fortfarande forkyld sa det fick racka som kondition idag! Efter lopningen styrketrande jag i 40 min, & vet ni vad? De har min favorit-mag-maskin (som inte ar lika bra som friskis, men den fungerade alldeles utmarkt) Efter styrkan la jag mig pa en pilates matta och bara lag i sakert 10 min, hur skont som helst!
   Efter work outen tog jag mig en fika pa rummet, kaffe + morotskaka (som jag latsades vara en lussebulle) Det ar ju trots allt LUCIA idag, och har finns det inte en lucia sa langt ogat kan na. Lucia som ar sa mysigt!
   Sen gick jag till UVM Bookstore for lite shopping & inlamning av alla bocker.

Imorgon har vi sista traningen, 09.00-10.00, & jag ska fa en julklapp av Secret Santa, intresting!
Efter traningen imorgon ska jag borja bocka av min shoppinglista. Forst aker jag nog DownTown for att se hut utbudet ser ut. Efter det aker jag nog till University Mall och fortsatter rundan. Ska aven gora min ogonbryn (las: thread eyebrown med en sytrad), blir lika fascinerad varje gang jag gor det, superhaftigt & det blir sa snyggt!
   Har aven fragat runt idag vad jag kan gora for att utforska Vermont mina tre dagar jag har kvar har. Har fatt lite forslag sa vi far se vad jag gor! Finns ju sa sjukt mycket att gora har, inte bara i Vermont, utan utbudet i USA overall ar sa mycket! Alla klubbar, volontär jobb, forelasningar & alla andra event… Ska nog forsoka hitta ett volontär jobb nagon dag kanske?

For tillfallet sitter jag och ater Kosher mat i en av Dininghallarna, smakar exakt som Indiskt idag! Precis i min smak! Kan nog bli en eller tva desserter pa det ocksa, de har Cheesecake idag, nat jag ar riktigt svag for. De har aven extra mucket glassorter idag, lsur ut och heter nastan som Ben&Jerry glass. Lite sugen man blir, men jag vet att de inte slar Ben&jerry, men det kan ju vara gott for de :)
 Ikvall blir det movienight.

Imorgon ar det Onsdag, hors kanske da!
Ha ett bra slut pa Lucia-dagen Sverige.
Puss K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar