2011-11-18

Spring classes - check !!
NFS 43Fundamentals of Nutrition; What specific nutrients do you (or does your dog) need? Where do you get them? How does the body break foods down into energy and the chemical components needed for optimal health? You`ll master the basics of nutrition in this "101" type course. Prerequisites: High school chemistry and biology
NFS 53Basic Concepts of Foods; Think: Chem class for aspiring chefs. You'll discover fascinating facts about the chemical reactions that occur in your food-before it hits your fork. You'll learn how to choose and manipulate ingredients to optimize taste, appearance and nutrition of recipes.
Cals 002 - Computer lab
WGST 075 - Intr Sexuality/Gender Identy; Overview of the history, development, and contemporary literature on lesbian, gay, bisexual, transgender, questioning, queer, ally identities as explored through different academic and cultural lenses.
- Kommer bli intressant, eller hur!? :)


Natten bjod inte pa mycket somn, dromde att jag missade vackarklockan 6:10 och missade registrera mina spring classes… Helt kall svettig nar jag vaknade, haha! Men registreringen gick bra och jag fick alla classes jag vela :)
Om nagra timmar har vi fys & is infor matchen imorgon mot Providence. Pa sondag moter vi Uconn. 
Sen ar det en heeeeel vecka ledighet! ...fran skolan alltsa! Matten kommer fortfarande infinna sig vid min sida aven om jag inte gillar det. Traningar & matcher rullar ocksa pa som vanligt.


Ar sa avundsjuk pa alla som far aka hem. Alla aker verkligen hem. Kollar man ut genom fonstret ser man bara kramar, stora vaskor och familjebilar som rullar hemat. Men jag ar inte bitter, det kanns bra att vara tillbaka har, jag gillar Vermont skarpt. & utelivet i Burlington ar faktiskt mer an jag trodde. Igar efter middagen, (den utsokta middagen faktiskt -Italiensk Restaurang named; Trattoria bjod pa utsokt Tryffel-oil-pasta & Tiramisu till dessert.) var DownTown crowded. Sa manga barer, manniskor, bio & restauranger som forsokte dra in oss, hehe. 


Ha en skon Fredag for det ska jag ha!
puss K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar