2011-09-13

hurra, 3-veckors-amerikan-idag! hurra, for att jag inte grinat en droppe av hemlangtan, hahah! 3 mycket intensiva veckor! 3 mycket roliga veckor & alla 3 har varit mycket upplevelserika. Jag angrar inte en sekund att jag testade pa det har livet. Jag kanner att jag borjar komma in rutinerna nu, men kanner att jag har mycket kvar att lara ocksa… 

Mina tisdagar ar valdigt skona, till en borjan iallafall... Borjar inte skolan forran kl 13. Men idag hade jag och Breanne is 30 min med coacherna for att filma hur vi aker skridskor, i utvecklingssyfte. Efter det at vi frukost, ni har hort det forut men jag alskar frukost! Det gor mig alltid pa sa gott humor. Idag at jag pancakes med jordnotssmor, aggrora, fruktsallad & french vanilla coffe. Nu sitter jag pa graset ute i solen, saaa hett har! kan latt bara bikini, .. men det gor jag inte!

Mina classes borjar om en timme. sen ar det full rulle till natta… Har tre classes fram till 5.15 > fitnesskating 5.45 > work out > dinner > study hall & plugga matte!! + massa writing uppgifter. Tur att man ar lite utav en pluggis, annars skulle jag grinat for laaangesen! Jag kan tycka att det ar jatteskont att sitta i flera timmar pa nagot mysigt stalle me litekompisar och plugga, skriva, lasa, rakna! Tur att jag har classes dar huvuddelen ar inlamningsuppgifter, journaler -som ar sadar jattestrikta, mer som en dagbok! 
Sen har man ju alltid lite otur ocksa, i min Public speaking class forra torsdagen hade vi "Iproptu speech" alltsa, tal som var oforberedd, vi fick dra en lapp ur en keps, fick 2 min pa oss att forbereda och sedan prata om amnet som stod pa lappen i 3 min infor hela classen. OMG tankte jag, men det var inte sa illa, visst lite pinsamt & en hel det talfel, men jag lever for det!

Kan skryta med att jag fick 9 points av 10 mojliga pa min forsta mathquiz, vilket var en chock! en glad chock!

Igar hade vi captain's practice, alla var pa och vi hade tva ovningar sen spelade vi 4-4 pa helplan, sjukt jobbigt var det! Vet inte riktigt varfor, men jag har haft svart att sova de senaste natterna, kanner mig helt speedad… Men kul var det! Efter ispasset hade vi Nutrition info, hur/nar/vad man ska ata, kunde de flesta fragorna eftersom man vuxit upp med det, tack mamma :) Eter det work out, lika intressant, roligt & drygt an, har faktiskt en valdans traningsverk idag, -skont att kanna att man lever!

ska forsoka ta lite mer bilder pa rinken, work out, ice practice & friends,
men saklart sa dog min kamera idag nar verkligen kande for att ta massa kort… it happens!
återkommer med det,
Ha en skon kvall i Sverige.
puss K
 



5 kommentarer:

  1. Vad härligt det var att höra din röst på skype idag lillgumman! Dessvärre satt jag som sagt på tåget och hade lite svårt att prata avspänt eftersom jag inte hade earplugs och människorna runt omkring kollade lite snett.. Du såg ut att må bra och trivas i solskenet iaf.

    Jag är imponerad över hur du verkar hantera hela äventyret, att du fick så många rätt på matten, att du inte grinat ännu, att du snakker norsk och över att du spelar hockey igen! Go Klara! =)

    Nu har tåget kommit till Eskilstuna, klockan är åtta och det är mörkt ute! Hösten är kommen och det är bara att gilla läget.
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt älsklingen att höra att du gillar livet over there! Vi är så imponerade av dig, även om vi redan kände till din kapacitet.

    Kör hårt och take care!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej,kul att se dig i hockey-outfit,lite Väsbyfärger,ser fram emot fler bilder
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej favvo gummsan!! Jag saknar dig super duper mkt!!! Härligt att du trivs och lever livet, önskade att jag var där med dig! Men jag trivs bra i huvudstaden, känns helt rätt just nu! Imorgon blir de grönan! teleportera dig hit för en kväll please!! Pussar och kramar i massor! Du är stark smart och världsbäst glöm inte det!! Lot's of LOVE, F<3

    SvaraRadera
  5. Tack horni! Ja maja, vi far hitta ett battre tillfalle och ett battre kommunikation place :) Fick reda pa idag att vi har mathquiz every friday, kill me!!! Mamma & pappa, tack for era inlagg, fortsatt med det :)

    SvaraRadera