2011-09-29

Brunchar med matteboken nara till hands, math quiz pa fredag igen. Vill ni ha nagot att fundera over? Varfor inte fa ett matte tal av mig, (Adam, los det har om du kan) : Use a graphing device to sketch the graphs og f, g, and f+g on the same set of axes to illustrate graphical addition; f(x)= x^3-2x^2-x+2 ; g(x) x^3-7x+6


Vi har forsta matchen imorgon!! Intressant :) Vi moter Clarkson imorgon & Mc Gill pa lordag. Vet ingenting om lagen, forutom att Mc Gill ar ett Kanadensiskt lag.


.. . Kom pa en sak i mandags nar vi hade nutrition mote, (vi har nutriton & food meeting varje mandag 15 min) de ser lite annat pa nutrion & food har an vi gor i Sverige. Har sager det att vi maste ha socker for att overleva?? Jag har alltid vuxit upp med att socker ar totalt onodigt, vi behover inte ens kolhydrater for att fungera? Visst det ar individuellt, men kroppen kan "producera egna kolhydater" och darfor behover vi inte ata det. 
Jag vet inte riktigt vad som ar sant, men det verkar fungera ratt bra att ata socker, och da menar jag rent socker, inte iform av kolisar fran pasta/brod etc. For har gar alla jamt runt och ater bars, snacks, powerade (som det tror ar sa mycket battre an coke), men egentligen blir det val rent socker i kroppen anyway? Powerade tex, det ar val gjort av fruktsocker, right? Och det ar ju socker … Jaja, jag ska fraga henne vad hon tycker om LCHF iallafall. Och jag tror jag vet att svaret kommer att vara big no. Undra om hon vet vem Björn Ferry ar?..


saknar mitt lös godis 
  

1 kommentar:

  1. du måste ha en graphing device, alltså en manick som kan rita upp grafer, typ miniräknare. såg på den här sidan att det finns i mac datorer så du kan ju kolla på din om du har : http://forum.macworld.se/topic/24223-grafritande-raeknare-program/

    SvaraRadera