2011-08-26

Aaaaaantligen, r e l a x a t i o n, TACK!! :) har precis kopt en dator, pengen foll pa MacBookPro, fattar ingenting an, (darav inga "a med tva prickar pa") Men jag alskar den redan :)
Det har verkligen varit full rulle sedan jag kom i onsdags. I torsdags borjade "International days", tror vi ar runt 60 international freshmans har. Mest fran fran Japan & Kina! Jag ar sjalv fran Sverige och hanger mest med en fran Turkiet och en fran Frankrike :)

Vi har gatt igenom allt ni kan tanka er pa tva dagar, allt fran Amerikan laws till how to shop in Amerika...
hehe, nyttigt att veta faktiskt, tror inte jag lart mig sahar mycket pa en och samma gang nagonsin faktiskt!

Det ar jattefint har, lite Harry Potter stuk over det hela, och saaaa anorlunda mot Sverige, alskar campuset har, det ar gammalt & stort med massa gamla byggnader, slott, museum mm. Vermont/Burlington ar ocksa valdigt vackert, och det blir bara vackrare sager de, pa hosten menar de att alla trad och lov andrar farg, och med bergen och sjon tillsammans med det blir det inte mycket vackrare.., vi far val se :)

Har handlat en del, ja ... hehe, alskar verkligen att ga runt i alla supermarket har, skulle nog kunna ga en hel dag och bara kolla pa allt som gar att kopa, vi var pa Walmart idag, jag trodde vi hade varit dar en halvtimme, men det visade sig att vi hade varit dar enochenhalvtimme och det jag hade hunnit med att lasta i min stora kundvagn var galgar och rakhyvlar, that's just me!
Imorgon ar det day-off, me likee! Kanske kan inhandla det jag behover harnast, lampa + sangbord, smyckeskrin?, lite mer snacks & Yanke Candle! Sen ar jag ganska nojd, for tillfallet, iallafall!

Hockeyn da, har inte hunnit varit pa is an. Vi hade nyss traff med alla freshmans och min nya utrustning hangde snyggt och prydligt under Myrén #33 
Fick aven en snygg(?) valkoms t-shirt :)


Justja, min roomie ar jattesnall, (som alla andra har, det ar ocksa en sak som ar sa anorlunda fran Sverige, har ar alla jattepositiva, glada och framforallt hjalpsamma! det gillar jag.) Hon heter Taylor, kommer fran NY, (coolt)  och spelar Lacrosse! Tur jag har henne, hon hade med sig TV, kyl, micro, matta, skrivare & nagotslags hyr-dvd-system(-fast-gratis) thanx! 


Hurricane pa sondag har jag hort.., interesting!


3 kommentarer:

  1. Vad kul att få lite info, se lite bilder och höra att allt verkar så bra.Förstår att du haft hektiska dagar.Måste vara häftigt att leva i en Harry Pottervärld:)
    Ha så himla gott.
    Massor av kramisar

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du kommit fram! Mycket intryck förstår jag! Verkar så häftigt, jag är allt lite avundsjuk på ditt äventyr.
    Du menar att vi inte är snälla, positiva, glada och hjälpsamma här i sverige då?! ok... ;)
    Äter man kräftor där? Vi ska ha kräftskiva här ikväll, jag har gjort två (förhoppningsvis) goda pajer, en med pumpa faktiskt! Det känns lite american style.
    Mathias hälsar så gott!!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Maja, njaa sa skulle jag inte kalla det men, alla har ar faktiskt mer oppna och glada!! sa ere :)
    Aaaah va gott med kraftor!, och paj! Kraftor ar iof en sak usa har missat =)

    SvaraRadera