2012-03-23

There is an inner beauty of sports

Fortfarande väldigt varmt här & jag gillar't. Känns som problem/bekymmer/tankar blir så mycket mindre&lättare när man ligger i bikini ute i gräset i solens hetta.

Åt precis fredags frukost, hittade (riktig) sour creme, alltså SVENSK, fet, med den där goda konstistensen och smaken. Har letat efter det här men inte hittat det, men så igår så var jag till Campusets "Ica" och där hade de tillochmed Vermonts egna Organiska and All natural! Så det blev min frukost blandat med kakao, aaaaah så gott!!

Innan de hade jag fys och jag tänkte berätta hur ett fys pass här ser ut, vi kör grymt mycket styrka, -gettin' jacked, ooh yea!!

Idag stod det lowerbody which means LEGS AND BUT. vi började med en militär övning där våran trainer blåser i en pipa och vi ska göra precis som han säger tex, en burpees, 10 gånger. Om någon failar så börjar vi om från ett igen... Efter det gör vi flexibilitet, vet inte riktigt hur jag ska förklara det för det är så konstiga övningar, vi änvänder foam rolls and medicine balls mycket. Efter det lite pulshöjande And then we're ready to go:
Deadlifts 40kg 8x4, Bulgarian split squat 20kg 8x4, Isometric Squats 40kg -when down hold for 10 sec every time 3 reps 5 sets, Overhead Squats 20kg 10x4, höftböjarövning 10x3, Step Up (HÖG step up bräda) 20kg
-och det är typ det man både orkar och hinner på en timme.

Ha en underbar Fredag & helg för det tänker jag ha!

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket muskelpaket det ska bli av dig. Känner hur träningsvärken smyger sig på, precis som för mig förra helgen. Låter härligt med het sommarvärme. Här hemma är det hyfsat vårvarmt.
    Ha en underbar helg du också. Kram o puss

    SvaraRadera
  2. Tack för detaljerna Klara, nu ska jag youtuba övningarna och testa lite! =) /Maja

    SvaraRadera