2011-08-30

wooow, first class avklarad! Skont!! Men fragan ar ju hur mycket jag larda mig?.. haha,
forstog sisadar 5% av vad som gicks igenom, vad som sades, alla guider, mm. Tur att jag som "internationell student" far ha: langra provtider, en som skiver mina anteckningar, en som sitter med och oversatter pa lektionerna!, Men idag hade jag ingen san! synd for mig.

Kom precis tillbaka efter sen-lunch, vralhungringa sprang vi in i dininghallen, dar all kinds of pizzas, pasta,  salladsbar, fried potatoes, fried chicken, & saklart desserts, muffins, cookies, ben&Jerry vantade oss. unlimited-kortet var ett misstag av skolan idag, haha! Roligt att testa ny mat, helt klart!

next up, fitness test. aaaah alskar man det eller? vertikalt och horisontellt ska vi hoppa idag, plus 10 & 20 meter sprint. not too bad! Fortsatter med tester anda till lordag, wish me luck.

tror faktiskt att jag ska delge ett recept pa en kokos-appelpaj jag gjorde dagen innan jag flyttade,
det har kan bli sista receptet pa lange, har inte bakat nagot an salange har ... :(

4-6 äpplen, beroende på storlek
socker att strö på äpplena
kanel att strö på äpplena
150 g smör
3½ dl kokosflingor
2 dl socker
½ dl ljus sirap
1½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 msk mjölk


1. Sätt ugnen på 175º.
    Skala äpplena och dela dom i tunna klyftor.
    Smörj formen lite och fördela äpplena ovanpå.
    Strö över socker och kanel efter smak.
    Rör runt så att det täcker alla äpplena.

2. Smält smöret i en kastrull och blanda i alla övriga ingredienser.
    Fördela smeten över äpplena.

3. Grädda pajen i ca 30 min eller tills den fått fin färg och är knäckig.
    Servera med gammaldags vaniljglass!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar