2011-06-20

We think in generalities, but we live in details

Starkt morgonkaffe & en banan m. jordnötssmör, och jag är redo för en solvända med Fanny!

Idag vid 12-tiden ska jag och mamma till Dalecarlia spa i Tällberg för en hel-dag-på-spa´t !! Intresting.

En dag på Spa
Tillgång till pool, torrbastu, relaxavdelning, Lån av handduk, Rock & Tofflor som gåva Örtte och frukt, Aktivitetsprogram, se schema, Träningsmöjlighet i gym, Dagens lunch på Spa, Valfri spa behandling 20 min, Sparitual med produktkit från Kerstin Florian, Kerstin Florians hudvårdsprodukter i duscharna (schampo, balsam och duschgelé), Spa entré
Ni som bokar behandlingar hos oss har fri entré till pool, bubbelpool, bastu & gym
Entré till Spa med tillgång till pool, bubbelpool, bastu och gym 150:- inkl handduk (ingår för våra hotellgäster)


Tänkte också delge mig recpetet på rabarberkakan vi gjorde häromdagen,
en jättegod kaka som smakade som Amerikanska cookies med rabarber =)

"Cookie rabarberpaj"
500 g rabarber
70 g pekannötter
2 msk riven kokos
½ dl solrosfrön
100 g smält smör
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl + 3/4 dl ljust muscovadosocker (går bra med vanligt socker)
1 krm salt
1 msk majsstärkelse

Görs på detta vis:
Sär ugnen på 200°C
Hacka pekannötterna grovt. Lägg  svalnat smält smör, mjöl, bakpulver, 1 dl socker, pekannötterna, kokosen, solrosfröna & salt i en bunke och blanda ihop det till en smidig deg.
Skär rabarberna i 2 cm kuber och fördela de i en pajform. Strö över 3/4 socker och majsstärkelse och blanda runt.
Fördela degen över rabarberna och grädda mitt i ugnen 25 min.
Ta ut och låt svalna något, servera med en klick vaniljglass!




Den blev riktigt lyckad, smakade lite Amerika över det hela faktiskt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar